Metody

Nieustannie doszkalamy się i śledzimy światowe nowości w dziedzinie fizjoterapii. Dzięki temu mamy pewność, że dla naszych pacjentów robimy wszystko, co jest możliwe, aby pomóc im w zwalczeniu bólu i powrocie do pełnej sprawności.

Głęboka oscylacja (Deep oscillation)

GŁĘBOKA OSCYLACJA® – DEEP OSCILLATION® opiera się na przerywanym polu elektrostatycznym, wytwarzanym za pomocą aparatu pomiędzy aplikatorem, a tkankami pacjenta. W trakcie zabiegu tkanki pacjenta są dzięki siłom elektrostatycznym pociągane, a następnie zwalniane w wybranym zakresie częstotliwości (5-250 Hz). Wywołuje to unikalną, głęboką wibrację rezonansową (oscylację) tkanek. Terapia w istotny sposób wzbogaca manualne metody terapii. Główną zaletą zabiegu jest możliwość mechanicznej stymulacji we wszystkich tych przypadkach, gdzie początkowo przeciwwskazana jest tradycyjna terapia, zwłaszcza w ciężkich i rozległych urazach (stłuczenia, skręcenia, zwichnięcia). Ten rodzaj terapii można wdrożyć już we wczesnym stadium choroby, stymulując procesy regeneracyjne. GŁĘBOKA OSCYLACJA® – DEEP OSCILLATION® działa bezpośrednio w miejscu urazu poprzez stymulację tkanek. Doskonale sprawdza się w leczeniu kontuzji i uszkodzeń mięśni, a także skręceń, zwichnięć, obrzęków oraz krwiaków. Metoda jest bardzo bezpieczna i delikatna, dlatego może być wykorzystywana w przypadku świeżych kontuzji, ostrego bólu oraz w terapii pooperacyjnej. Terapia stymuluje przepływ limfy, dzięki temu zbędne produkty przemiany materii jak i płyny zalegające w obrzękach zostają szybko przetransportowane i wydalone z organizmu. W schorzeniach chronicznych terapia pomaga zmniejszyć zwłóknienie i stwardnienie tkankowe.

Wskazania do terapii:

• stany pourazowe mięśni, ścięgien i więzadeł,
  • skręcenia stawów,
  • obrzęk limfatyczny,
  • zmiany przeciążeniowe przyczepów ścięgien,
  • krwiaki,
  • bóle kręgosłupa,
  • ból mięśni,
  • stany po zespoleniu kości,
  • ból pourazowy.

Efekty terapii:

• stymulacja procesów gojenia,
  • likwidacja obrzęków,
  • działanie przeciwzapalne,
  • terapia uszkodzeń mięśni,
  • przyśpieszenie procesów regeneracji.

Zastosowanie głębokiej oscylacji, prowadzi do znacznego przyspieszenia procesu gojenia się uszkodzonych tkanek, co ma ogromne znaczenie dla fizjoterapii. Przede wszystkim szybsze gojenie się poprawia znacząco jakość bliznowaciejącej tkanki, co pozwala na szybsze i skuteczniejsze wprowadzanie innych metod rehabilitacyjnych, zwłaszcza kinezyterapii. To z kolei implikuje nie tylko szybszy powrót do normalnego funkcjonowania tkanki, ale i znaczną poprawę jej jakości. Szczególna przestrzeń do badań nad stosowaniem tego systemu wydaje się znajdować w obszarze traumatologii sportowej, w której szybkie, ale i rozsądne usprawnianie ma nieocenione znaczenie.